Algemene voorwaarden Toilet Direct

Artikel 1 Definities 

  1. Toilet Direct is een Besloten Vennootschap die actief is op het gebied van toilet
    renovatie.
  2. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Algemene voorwaarden’ verstaan: de
    onderhavige Algemene voorwaarden.
  3. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Opdrachtgever’ verstaan: a. Consument:
    de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn
    bedrijfs- of beroepsactiviteit. b. Zakelijke Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of
    rechtspersoon die handelt in de uitoefening van zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit en die
    gebruikmaakt van de Diensten van Toilet Direct.
  4. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Partijen’, en ieder afzonderlijk als ‘Partij’,
    verstaan: Toilet Direct en/of Opdrachtgever.
  5. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Overeenkomst’ verstaan: de tussen Toilet
    Direct en Opdrachtgever gesloten Overeenkomst, al dan niet gesloten in het kader van
    een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand waarbij tot het
    moment van sluiten van de Overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of
    meer middelen voor communicatie op afstand, waarbij Toilet Direct zich jegens
    Opdrachtgever verbindt Diensten te verrichten en Opdrachtgever zich verbindt hiervoor
    een prijs te betalen. De Overeenkomst komt tot stand door een aanbod van Toilet Direct
    en de aanvaarding daarvan door Opdrachtgever, hetgeen nader wordt gespecificeerd in
    artikel 4.3 van deze Algemene voorwaarden.
  6. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Diensten’ verstaan: alle door Toilet Direct
    en/of door haar ingeschakelde derden aan Opdrachtgever geleverde Diensten, onder
    andere inhoudende de prefabricatie, renovatie en installatie van toiletten, en geleverde
    Producten alsmede alle andere door Toilet Direct ten behoeve van Opdrachtgever
    verrichte werkzaamheden, van welke aard ook, verricht in het kader van een opdracht,
    waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van
    Opdrachtgever worden verricht.
  7. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Website’ verstaan: de Website van Toilet
    Direct, te raadplegen via www.toilet-direct.nl.

Artikel 2 Identiteit van Toilet Direct

  1. Toilet Direct is bij de KvK geregistreerd onder nummer 86419439 en draagt btw-
    identificatienummer NL863961149B01. Toilet Direct is gevestigd aan Candelastraat 7b
    (2441 LR) te Nieuwveen.
  2. Toilet Direct is per e-mail te bereiken via info@toilet-direct.nl of middels de Website
    www.toilet-direct.nl en telefonisch op 0172 – 754 053. Telefonische bereikbaarheid is
    van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.

Artikel 3 Toepasselijkheid van de Algemene voorwaarden 

  1. De Algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van Toilet Direct en op
    alle huidige en toekomstige Overeenkomsten, leveringen, commerciële relaties en
    overige rechtsverhoudingen tussen Partijen. De Algemene voorwaarden van
    Opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  2. Afwijkingen van de Algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en
    schriftelijk met Toilet Direct overeengekomen.
  3. Toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van Opdrachtgever worden
    uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders
    overeengekomen.
  4. De Algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende of gewijzigde
    opdrachten van Opdrachtgever.
  5. Indien blijkt dat een bepaling of meerdere bepalingen in deze Algemene voorwaarden
    nietig zijn, wordt de geldigheid van de overige bepalingen van deze Algemene
    voorwaarden alsmede de gehele Overeenkomst niet aangetast. Partijen zullen zich in
    een dergelijk geval inspannen de nietige bepaling te vervangen voor een nieuwe, geldige
    bepaling die zo dicht mogelijk de ongeldige bepaling benadert binnen de strekking van
    de oorspronkelijke Algemene voorwaarden.
  6. De Algemene voorwaarden zijn beschikbaar op de website van Toilet Direct en een kopie
    kan op verzoek aan de Opdrachtgever worden toegestuurd.
  7. Voor consumenten zijn de bepalingen uit de consumentenbeschermingswetgeving van
    toepassing, waaronder maar niet beperkt tot het herroepingsrecht en de bescherming
    tegen oneerlijke handelspraktijken.

Artikel 4 De Overeenkomst 

  1. Alle aanbiedingen en offertes van Toilet Direct zijn geheel vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk
    anders aangegeven.
  2. Opdrachtgever kan contact opnemen met Toilet Direct via e-mail of telefoon voor een
    van de aangeboden Diensten.
  3. Opdrachtgever kan online de configurator invullen. Toilet Direct kan daarna een offerte
    opmaken die per brief of per e-mail verstuurd zal worden. Vervolgens kan een
    inmeetafspraak ingepland worden, tijdens deze afspraak wordt de definitieve
    samenstelling van het toilet bepaald. De Overeenkomst komt pas tot stand door
    (elektronisch) schriftelijk akkoord van Opdrachtgever op de opdrachtbevestiging van
    Toilet Direct.
  4. Als Toilet Direct een bevestiging naar Opdrachtgever stuurt, is die beslissend voor de
    inhoud en uitleg van de Overeenkomst, onder voorbehoud van kennelijke
    verschrijvingen. Toilet Direct kan niet aan zijn aanbod worden gehouden indien
    Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat het aanbod, dan wel een onderdeel
    daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  5. Indien Opdrachtgever aantekeningen maakt of reacties geeft op de offerte van Toilet
    Direct, dan maken zij geen deel uit van de Overeenkomst, tenzij Toilet Direct deze
    schriftelijk bevestigt.
  6. Een opdracht door Opdrachtgever waaraan geen schriftelijke offerte vooraf is gegaan,
    behoeft schriftelijke aanvaarding door Toilet Direct.
  7. Een offerte van Toilet Direct heeft een geldigheid van 30 dagen, tenzij anders
    aangegeven. Na deze periode vervalt het aanbod.
  8. Een opdrachtbevestiging van Toilet Direct heeft een geldigheid van 21 dagen, tenzij
    anders aangegeven. Na deze periode vervalt het aanbod.
  9. Annulering van de Overeenkomst door de Opdrachtgever is alleen mogelijk onder de
    voorwaarden zoals beschreven in artikel 8 van deze Algemene Voorwaarden.

Artikel 5 Uitvoering van de Overeenkomst 

  1. Toilet Direct zal zich inspannen de Diensten naar beste inzicht en vermogen en
    overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, alsmede zoveel mogelijk
    overeenkomstig de schriftelijk vastgelegde afspraken, uit te voeren.
  2. Toilet Direct heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
  3. Bij het inschakelen van derden zal Toilet Direct de nodige zorgvuldigheid in acht nemen
    en bij de selectie van deze derden, zoveel als dit in de relatie tot Opdrachtgever
    redelijkerwijs mogelijk en gebruikelijk is, met Opdrachtgever overleggen.
  4. Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Toilet Direct aangeeft dat
    deze noodzakelijk zijn of waarvan Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat
    deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Toilet Direct
    worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde
    gegevens niet tijdig aan Toilet Direct zijn verstrekt, heeft Toilet Direct het recht de
    uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende
    extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan Opdrachtgever in rekening te
    brengen.
  5. Opdrachtgever draagt er zorg voor dat Toilet Direct zijn Diensten tijdig en deugdelijk kan
    verrichten. Opdrachtgever is onder meer verantwoordelijk voor een veilige en stabiele
    toegang tot de locatie van de werkzaamheden en het toilet.
  6. Indien Opdrachtgever zijn afspraken hieromtrent niet nakomt, is hij gehouden de hieruit
    voortvloeiende schade te vergoeden.
  7. Indien voor de uitvoering van Diensten een termijn is overeengekomen of opgegeven,
    dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient
    Opdrachtgever Toilet Direct hiervan schriftelijk in gebreke te stellen. Toilet Direct dient
    daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de
    Overeenkomst.
  8. In geval van geschillen over de kwaliteit van de dienstverlening, zullen Toilet Direct en
    Opdrachtgever in goed overleg proberen een passende oplossing te vinden. Indien geen
    overeenstemming wordt bereikt, kan een onafhankelijke deskundige worden
    ingeschakeld om een bindend advies te geven. Toilet Direct krijgt altijd de kans om de
    werkzaamheden te herstellen indien deze niet naar behoren zijn uitgevoerd. Indien de
    Opdrachtgever een derde partij inschakelt zonder dat Toilet Direct daar schriftelijk
    akkoord op heeft gegeven, zijn eventuele kosten die door de derde partij in rekening
    worden gebracht voor de rekening van de Opdrachtgever.
  9. Indien de Opdrachtgever niet voldoet aan de verplichtingen, zoals het tijdig verstrekken
    van noodzakelijke gegevens of het zorgen voor toegang tot de locatie, heeft Toilet Direct
    het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten of te annuleren en de
    hierdoor ontstane kosten en schade aan de Opdrachtgever in rekening te brengen.

Artikel 6 Wijziging van de Overeenkomst en meer- en minderwerk 

  1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke
    uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, zullen Toilet
    Direct en Opdrachtgever tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de
    Overeenkomst overgaan.
  2. Indien de Overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, is er
    sprake van meer- of minderwerk. Toilet Direct en Opdrachtgever maken onderling
    afspraken over de facturering van meer- of minderwerk.
  3. In ieder geval is sprake van meer- en minderwerk indien: a. er sprake is van een wijziging
    van de opdracht door de Opdrachtgever; b. Toilet Direct wegens onvoldoende informatie
    van Opdrachtgever extra werkzaamheden dient te verrichten; c. er naar schatting meer
    dan 10% van de overeenkomst wordt afgeweken op verzoek van de Opdrachtgever; of d.
    de normale werktijd met meer dan 10% wordt overschreden op verzoek van de
    Opdrachtgever. Complicerende omstandigheden die door Toilet Direct tijdens de
    werkzaamheden worden ontdekt en de renovatie langer doen duren, leiden niet tot extra
    kosten voor de Opdrachtgever. Uitzondering: Indien er een ander type leiding als koper
    wordt aangetroffen, zoals ijzer/lood, en hier een gecertificeerde loodgieter aan te pas
    moet komen, worden de kosten voor deze ingreep wel bij de Opdrachtgever neergelegd.
  4. Meerwerk wordt berekend op basis van de waarde van de prijsbepalende factoren die
    geldt op het moment dat het meerwerk wordt verricht. Dit geldt ook voor het berekenen
    van minderwerk.
  5. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde Overeenkomst levert geen
    wanprestatie van Toilet Direct op en is voor Opdrachtgever geen grond om de
    Overeenkomst op te zeggen of te ontbinden.
  6. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten Overeenkomst tussen Toilet Direct en
    Opdrachtgever zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen door middel van
    een aanvullende of gewijzigde Overeenkomst schriftelijk zijn aanvaard door beide
    partijen. De Algemene voorwaarden zijn op deze gewijzigde Overeenkomst van
    toepassing.
  7. Voor alle wijzigingen die leiden tot meer- of minderwerk, zal Toilet Direct een schriftelijke
    offerte verstrekken die door de Opdrachtgever schriftelijk moet worden goedgekeurd
    voordat met de werkzaamheden wordt begonnen.
  8. Indien meerwerk noodzakelijk is vanwege onverwachte omstandigheden die niet aan
    Toilet Direct te wijten zijn, zal Toilet Direct de Opdrachtgever zo spoedig mogelijk
    informeren en een schriftelijke goedkeuring vragen voordat met het meerwerk wordt
    begonnen. Indien de Opdrachtgever niet binnen 5 werkdagen schriftelijk reageert, wordt
    het meerwerk geacht te zijn goedgekeurd.

Artikel 7 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de Overeenkomst

  1. Toilet Direct is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de
    Overeenkomst te ontbinden, indien Opdrachtgever de verplichtingen uit de
    Overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel dat Toilet Direct goede
    grond heeft te vrezen dat Opdrachtgever in die verplichtingen zal tekortschieten, mits
    Toilet Direct Opdrachtgever door middel van een schriftelijke aanmaning in gebreke
    heeft gesteld, waarbij Opdrachtgever een redelijke termijn voor de nakoming van de
    verplichtingen wordt gesteld, en nakoming binnen deze termijn uitblijft.
  2. Voorts is Toilet Direct bevoegd de Overeenkomst te ontbinden, onder dezelfde
    voorwaarden als bedoeld in lid 1 van dit Artikel, indien zich omstandigheden voordoen
    welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of
    ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet kan worden
    gevergd.
  3. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat Toilet Direct niet de
    gewenste kwaliteit kan leveren die haar gebruikelijk is, of indien blijkt dat de
    Overeenkomst wegens zwaarwegende belangen niet voortgezet kan worden, zullen
    Toilet Direct en Opdrachtgever in overleg tot een oplossing proberen te komen en een
    passende regeling te treffen. Toilet Direct krijgt altijd de kans om de werkzaamheden te
    herstellen indien deze niet naar behoren zijn uitgevoerd.
  4. Indien Opdrachtgever zijn uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet
    nakomt, deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt en Opdrachtgever in verzuim is,
    dan is Toilet Direct gerechtigd de Overeenkomst terstond en met directe ingang te
    ontbinden door middel van een schriftelijke verklaring jegens Opdrachtgever, waarbij
    Opdrachtgever, uit hoofde van wanprestatie, tot schadevergoeding of
    schadeloosstelling is verplicht.
  5. Bij opschorting of ontbinding van de Overeenkomst door Toilet Direct, heeft Toilet Direct
    recht op vergoeding van reeds uitgevoerde diensten en gemaakte kosten tot aan de
    datum van opschorting of ontbinding.
  6. Indien de Overeenkomst wordt ontbonden wegens tekortkomingen van Toilet Direct,
    heeft de Opdrachtgever recht op een evenredige vermindering van de prijs en/of
    schadevergoeding, afhankelijk van de aard en omvang van de tekortkoming.

Artikel 8 Annulering 

  1. Na het goedkeuren van de opdracht, kan de opdracht kosteloos worden geannuleerd
    zolang dit uiterlijk 31 dagen voor aanvang project wordt gecommuniceerd. Indien het
    binnen 31 dagen voor aanvang project wordt geannuleerd, wordt alsnog 50% van het
    totaalbedrag in rekening gebracht om de ingekochte materialen en de
    voorbereidingskosten te kunnen dekken.
  2. Annulering dient schriftelijk te geschieden en uitdrukkelijk te worden bevestigd door
    Toilet Direct.

Artikel 9 Kosten, honorering en betaling 

  1. Alle genoemde bedragen in de offerte zijn in euro’s en inclusief BTW, tenzij anders
    vermeld. Reiskosten worden niet apart in rekening gebracht, deze zijn al meegenomen in
    de opdrachtbevestigingen.
  2. Naast het overleggen van een offerte heeft Toilet Direct de mogelijkheid om de
    uitgevoerde Overeenkomst middels nacalculatie in rekening te brengen op basis van het
    aantal bestede uren, met toepassing van het uurtarief van Toilet Direct, tenzij partijen
    uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen. De opdrachtbevestiging is altijd
    inclusief alle uren, tenzij de overeenkomst tijdens de werkzaamheden wijzigt. Alle
    kosten worden vooraf gecommuniceerd.
  3. Toilet Direct heeft het recht om kennelijk foutieve verschrijvingen in de prijsopgave te
    herstellen.
  4. Betaling dient te geschieden middels bankoverschrijving en/of iDeal. 50% van het
    overeengekomen bedrag wordt drie weken voor de renovatiedatum gefactureerd, met
    een betalingstermijn van 7 dagen. Uiterlijk twee weken voor aanvang project dient de
    aanbetaling binnen te zijn bij Toilet Direct. De overige 50% wordt gefactureerd na
    oplevering. Een gefactureerd bedrag dient binnen 7 (zeven) dagen na facturatie in de
    valuta die is gefactureerd te zijn voldaan, tenzij een andere termijn is overeengekomen.
  5. Opdrachtgever heeft de plicht om onjuistheden in de vermelde of verstrekte
    betaalgegevens onverwijld aan Toilet Direct mede te delen.
  6. Opdrachtgever gaat akkoord met de mogelijkheid van digitale facturering, tenzij
    uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen.
  7. Indien Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is
    Opdrachtgever van rechtswege in verzuim, zonder dat daarvoor verdere
    ingebrekestelling is vereist. Opdrachtgever is alsdan de wettelijke rente verschuldigd. De
    rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat
    Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig
    verschuldigde bedrag.
  8. Indien Toilet Direct besluit een vordering wegens niet-betaling van één of meer niet-
    betaalde facturen langs gerechtelijke weg te incasseren, is Opdrachtgever, naast de
    verschuldigde hoofdsom en de in artikel 9.7 genoemde rente, tevens gehouden alle in
    redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. De
    vergoeding van gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten wordt vastgesteld
    conform het alsdan geldende Besluit dat ziet op vergoeding voor buitengerechtelijke
    incassokosten.
  9. Opdrachtgever heeft het recht om facturen binnen 7 dagen na ontvangst te betwisten.
    Indien er binnen deze periode geen geschil wordt ingediend, wordt de factuur geacht te
    zijn aanvaard door de Opdrachtgever.

Artikel 10 Oplevering 

  1. Toilet Direct en Opdrachtgever komen altijd een exacte datum overeen voor oplevering.
    Indien Opdrachtgever en Toilet Direct een vaste datum van oplevering zijn
    overeengekomen, dan wordt het werk op deze datum opgeleverd. Het kan echter
    voorkomen dat er door onvoorziene omstandigheden langer doorgewerkt moet worden
    op een andere dag. In dat geval heeft de Opdrachtgever geen recht op vergoeding voor
    de uitloop van de opdracht.
  2. Indien Opdrachtgever en Toilet Direct een geschatte datum van oplevering zijn
    overeengekomen, dan wordt het werk rond deze datum opgeleverd.
  3. Het werk is opgeleverd wanneer Toilet Direct aan Opdrachtgever heeft meegedeeld dat
    het werk gereed is en de Opdrachtgever het werk heeft aanvaard.
  4. Opdrachtgever is verplicht om het werk bij oplevering te inspecteren. Eventuele
    gebreken of tekortkomingen dienen binnen 7 dagen na oplevering schriftelijk aan Toilet
    Direct te worden gemeld.
  5. Toilet Direct zal de gemelde gebreken zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14
    dagen, herstellen, tenzij de gebreken het gevolg zijn van oorzaken die niet aan Toilet
    Direct kunnen worden toegerekend.
  6. Indien de Opdrachtgever nalaat om de gebreken binnen de gestelde termijn te melden,
    wordt het werk geacht te zijn aanvaard zonder gebreken. Indien er na de periode van 7
    dagen nieuwe mankementen aan het licht komen waar de klant geen invloed op heeft
    kunnen hebben, zal Toilet Direct deze conform de voorwaarden kosteloos herstellen.
  7. Toilet Direct wil de werkzaamheden bij uitloop alsnog uitvoeren, maar kan genoodzaakt
    zijn hiervoor kosten in rekening te brengen.

Artikel 11 Aansprakelijkheid

  1. Dit Artikel is, behoudens lid 2 en 3, slechts van toepassing op een met de Zakelijke
    Opdrachtgever gesloten Overeenkomst.
  2. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het aandragen van correcte en representatieve
    gegevens en informatie die nodig zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst. Toilet
    Direct is niet aansprakelijk voor schade indien Opdrachtgever onjuiste of niet-
    representatieve gegevens heeft verstrekt.
  3. Opdrachtgever is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die hij maakt
    naar aanleiding van de dienstverlening van Toilet Direct.
  4. Indien Toilet Direct voor het uitvoeren van de Overeenkomst afhankelijk is van gegevens
    van derden, is Toilet Direct niet aansprakelijk voor het niet-nakomen van de
    Overeenkomst indien derden desbetreffende gegevens weigeren te verstrekken.
  5. Toilet Direct is verantwoordelijk voor fouten of nalatigheden van door haar
    ingeschakelde derden, de Opdrachtgever zal hier nooit last van krijgen. Toilet Direct
    heeft echter het recht om kosten te verhalen op een door Toilet Direct ingeschakelde
    derde. Indien de Opdrachtgever een derde partij inschakelt zonder dat Toilet Direct daar
    schriftelijk akkoord op heeft gegeven, zijn alle verantwoordelijkheid en kosten hiervoor
    voor de Opdrachtgever.
  6. Toilet Direct is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder maar niet uitsluitend
    begrepen gevolgschade.
  7. Toilet Direct is niet aansprakelijk voor het niet of niet tijdig voldoen aan de
    verplichtingen, voortvloeiend uit de Overeenkomst, in geval dit veroorzaakt wordt door
    overmacht als bedoeld in artikel 13.
  8. Opdrachtgever vrijwaart Toilet Direct voor aanspraken van derden, van welke aard ook,
    die verband houden met de Diensten.
  9. Indien Toilet Direct aansprakelijk wordt gehouden, zal zij uitsluitend aansprakelijk zijn
    voor directe schade die daadwerkelijk door de Opdrachtgever is opgelopen, betaald of
    geleden is vanwege een aantoonbaar tekortschieten van de verplichtingen van Toilet
    Direct met betrekking tot haar Diensten.
  10. De aansprakelijkheid van Toilet Direct is beperkt tot het door de verzekeraar gedekte en
    uitgekeerde bedrag. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, dan wel indien
    Toilet Direct niet is verzekerd, is de aansprakelijkheid beperkt tot het door
    Opdrachtgever betaalde bedrag.
  11. De beperking van de aansprakelijkheid zoals beschreven in dit artikel geldt niet indien
    sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Toilet Direct.
  12. Deze bepaling sluit geen aansprakelijkheid uit voor zover aansprakelijkheid bij wet niet
    mag worden beperkt of uitgesloten.
  13. Voor consumenten zijn de bepalingen uit de consumentenbeschermingswetgeving van
    toepassing, waaronder maar niet beperkt tot de bescherming tegen oneerlijke
    handelspraktijken. Deze voorwaarden tasten de rechten van consumenten op geen
    enkele wijze aan.

Artikel 12 Eigendomsvoorbehoud

  1. Alle goederen geleverd door Toilet Direct blijven in het eigendom van Toilet Direct, voor
    zolang deze goederen niet of niet helemaal zijn afbetaald.
  2. Voor zover het eigendomsvoorbehoud van Toilet Direct door zaakvorming of anderszins
    tenietgaat, behoudt Toilet Direct zich het recht een bezitloos pandrecht op een zaak te
    vestigen, tot zekerheidstelling van al hetgeen Opdrachtgever nog aan Toilet Direct
    verschuldigd is of zal zijn. Opdrachtgever dient dit bezitloze pandrecht op het eerste
    verzoek van Toilet Direct te vestigen.

Artikel 13 Overmacht 

  1. Onder overmacht wordt verstaan, alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of
    toedoen van Toilet Direct, waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van de
    Overeenkomst niet meer mogelijk is.
  2. Onder overmacht zoals in Lid 1 bedoeld, wordt mede verstaan, maar is niet beperkt tot:
    niet-nakoming van een derde, ziekte van (personeel van) Toilet Direct zelf of een derde,
    vertraging van verkeer en openbaar vervoer, abnormale weersomstandigheden,
    storingen in water- en energieleveringen, stakingen, ernstige storingen in de systemen
    van Toilet Direct, brand, overstromingen, natuurrampen, rellen, oorlog of anderszins
    binnenlandse onrusten.
  3. In geval van overmacht wordt nakoming van de Overeenkomst opgeschort zolang de
    overmacht aanhoudt.
  4. Indien de overmacht langer dan één maand aanhoudt, zijn beide Partijen gerechtigd de
    Overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval
    zal Toilet Direct overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met
    daarop in mindering gebracht alle kosten/te declareren uren die Toilet Direct heeft
    gemaakt met betrekking tot de Overeenkomst.

Artikel 14 Garantie 

  1. Toilet Direct biedt een garantie voor de door haar geleverde zaken tegen materiaal- en
    fabricagefouten. De garantie houdt in dat Toilet Direct de fouten naar haar beste
    vermogen zal herstellen en indien nodig kosteloos vervangen. Gebreken dienen
    schriftelijk bij Toilet Direct te worden gemeld.
  2. De garantie is niet van toepassing indien de fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn
    van onjuist, ondeskundig, onzorgvuldig gebruik, gebruik voor andere dan normale
    doeleinden of van buiten komende oorzaken, waaronder begrepen maar niet uitsluitend
    brand- of waterschade.
  3. De garantie is eveneens niet van toepassing indien de geleverde zaken door derden zijn
    gewijzigd of worden onderhouden.
  4. De periode van garantie is 2 (twee) jaar vanaf het tijdstip van oplevering, tenzij anders is
    overeengekomen.
  5. Indien Opdrachtgever een beroep doet op bovenstaande garantie en vervolgens blijkt
    dat de garantie niet van toepassing is, dan is Toilet Direct gerechtigd om voorrijkosten en
    een standaardvergoeding in rekening te brengen.
  6. Indien er een grote kans is dat de mankementen door onjuist gebruik worden
    veroorzaakt bij de volgende onderdelen:
    o Scharnieren van de zittingen die gaan kraken
    o Zitting van het toilet wat los gaat
    o Kraan van het fonteintje wat los komt
    Wordt dit één keer onder garantie uitgevoerd. Tijdens de reparatie wordt dit goed uitgelegd. Bij een tweede keer worden zowel de materiaalkosten als de vergoeding per uur in rekening gebracht. Dit wordt van te voren gecommuniceerd.
  7. Het in de Algemene voorwaarden bepaalde ter zake van garantie, laat onverlet de
    garantieaanspraken van Opdrachtgever uit hoofde van de wet.

Artikel 15 Inspecteren van geleverde werkzaamheden

  1. Opdrachtgever is gehouden de geleverde werkzaamheden op het moment van
    oplevering, althans binnen een zo kort mogelijke termijn, te inspecteren of te doen
    inspecteren. Daarbij behoort Opdrachtgever te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit
    van het geleverde overeenstemmen met hetgeen in de Overeenkomst is bepaald.
  2. Fouten of onjuistheden die bij een eerste inspectie geconstateerd kunnen worden, in
    acht nemende de eisen van redelijkheid en billijkheid, dienen binnen 7 (zeven)
    werkdagen na ontvangst van de Diensten schriftelijk aan Toilet Direct te worden gemeld.
  3. Overige klachten, waaronder begrepen klachten die niet bij een eerste inspectie
    geconstateerd konden worden, dienen uiterlijk binnen 7 (zeven) werkdagen na
    ontdekking schriftelijk te worden gemeld bij Toilet Direct.

Artikel 16 Vertrouwelijkheid van gegevens 

  1. Elk der Partijen garandeert dat alle van de andere Partij ontvangen gegevens waarvan
    men weet of dient te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. De
    Partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel
    waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk
    beschouwd indien deze door een der Partijen als zodanig zijn aangeduid. Toilet Direct
    kan hieraan niet worden gehouden indien de verstrekking van gegevens aan een derde
    noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak, een wettelijk voorschrift of voor
    correcte uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 17 Intellectuele eigendom

  1. Toilet Direct behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die haar toekomen op
    grond van de Auteurswet.
  2. Alle door Toilet Direct geleverde zaken, waaronder begrepen maar niet uitsluitend
    berekeningen, tekeningen en adviezen, blijven eigendom van Toilet Direct en zijn
    uitsluitend bedoeld om te worden gebruikt door Opdrachtgever in het kader van de
    Diensten. De hiervoor genoemde gegevens/zaken mogen niet door Opdrachtgever
    zonder uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van Toilet Direct worden
    verveelvoudigd, openbaar gemaakt, geëxploiteerd of ter kennis van derden gebracht.
    Indien Opdrachtgever zich niet houdt aan deze bepaling is Toilet Direct gerechtigd
    schadevergoeding te vorderen.
  3. Opdrachtgever garandeert dat geen rechten van derden zich verzetten tegen
    beschikbaarstelling aan Toilet Direct van gegevens. Opdrachtgever zal Toilet Direct
    vrijwaren tegen elke actie die gebaseerd is op de bewering dat zodanig beschikbaar
    stellen, gebruiken, bewerken, installeren of incorporeren inbreuk maakt op enig recht
    van derden.

Artikel 18 Klachtenregeling

  1. Indien Opdrachtgever een klacht heeft dient Opdrachtgever dit schriftelijk te zenden aan
    info@toilet-direct.nl of telefonisch te melden via 0172 – 754 053. De klacht wordt, indien
    redelijkerwijs mogelijk, 5 (zegge: vijf) werkdagen na ontvangst van de klacht door Toilet
    Direct in behandeling genomen, waarna Opdrachtgever zo snel mogelijk een
    inhoudelijke reactie ontvangt.

Artikel 19 Wijzigingsbeding

  1. Toilet Direct behoudt zich het recht voor deze Algemene voorwaarden te allen tijde te
    wijzigen dan wel aan te vullen. Toilet Direct zal Opdrachtgever hiervan tijdig op de
    hoogte brengen.
  2. De gewijzigde Algemene voorwaarden zijn één maand na bekendmaking aan
    Opdrachtgever van toepassing op de Overeenkomst.
  3. Consument heeft de mogelijkheid om de Overeenkomst te ontbinden tot uiterlijk op de
    dag van inwerkingtreding van de gewijzigde Algemene voorwaarden indien de wijzigingen
    tot gevolg hebben dat Toilet Direct Diensten of Producten kan leveren die wezenlijk
    anders zijn dan Partijen bij het sluiten van de Overeenkomst met elkaar zijn
    overeengekomen.

Artikel 20 Toepasselijk recht en bevoegde rechter 

  1. Op de rechtsverhouding tussen Toilet Direct en Opdrachtgever is Nederlands recht van
    toepassing.
  2. Alle geschillen die tussen Toilet Direct en Zakelijke Opdrachtgever mochten ontstaan
    worden beslecht door de bevoegde rechter van de rechtbank Den Haag.
  3. Alle geschillen die tussen Toilet Direct en Consument mochten ontstaan, worden
    voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in het arrondissement waar de Consument zijn
    of haar woonplaats heeft.