Algemene voorwaarden Toilet Direct
Artikel 1 Definities
- Toilet Direct is een Besloten Vennootschap die actief is op het gebied van toilet
renovatie. - In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Algemene voorwaarden’ verstaan: de
onderhavige Algemene voorwaarden. - In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Opdrachtgever’ verstaan: a. Consument:
de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn
bedrijfs- of beroepsactiviteit. b. Zakelijke Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of
rechtspersoon die handelt in de uitoefening van zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit en die
gebruikmaakt van de Diensten van Toilet Direct. - In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Partijen’, en ieder afzonderlijk als ‘Partij’,
verstaan: Toilet Direct en/of Opdrachtgever. - In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Overeenkomst’ verstaan: de tussen Toilet
Direct en Opdrachtgever gesloten Overeenkomst, al dan niet gesloten in het kader van
een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand waarbij tot het
moment van sluiten van de Overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of
meer middelen voor communicatie op afstand, waarbij Toilet Direct zich jegens
Opdrachtgever verbindt Diensten te verrichten en Opdrachtgever zich verbindt hiervoor
een prijs te betalen. De Overeenkomst komt tot stand door een aanbod van Toilet Direct
en de aanvaarding daarvan door Opdrachtgever, hetgeen nader wordt gespecificeerd in
artikel 4.3 van deze Algemene voorwaarden. - In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Diensten’ verstaan: alle door Toilet Direct
en/of door haar ingeschakelde derden aan Opdrachtgever geleverde Diensten, onder
andere inhoudende de prefabricatie, renovatie en installatie van toiletten, en geleverde
Producten alsmede alle andere door Toilet Direct ten behoeve van Opdrachtgever
verrichte werkzaamheden, van welke aard ook, verricht in het kader van een opdracht,
waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van
Opdrachtgever worden verricht. - In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Website’ verstaan: de Website van Toilet
Direct, te raadplegen via www.toilet-direct.nl.
Artikel 2 Identiteit van Toilet Direct
- Toilet Direct is bij de KvK geregistreerd onder nummer 86419439 en draagt btw-
identificatienummer NL863961149B01. Toilet Direct is gevestigd aan Candelastraat 7b
(2441 LR) te Nieuwveen. - Toilet Direct is per e-mail te bereiken via info@toilet-direct.nl of middels de Website
www.toilet-direct.nl en telefonisch op 0172 – 754 053. Telefonische bereikbaarheid is
van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.
Artikel 3 Toepasselijkheid van de Algemene voorwaarden
- De Algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van Toilet Direct en op
alle huidige en toekomstige Overeenkomsten, leveringen, commerciële relaties en
overige rechtsverhoudingen tussen Partijen. De Algemene voorwaarden van
Opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. - Afwijkingen van de Algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en
schriftelijk met Toilet Direct overeengekomen. - Toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van Opdrachtgever worden
uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders
overeengekomen. - De Algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende of gewijzigde
opdrachten van Opdrachtgever. - Indien blijkt dat een bepaling of meerdere bepalingen in deze Algemene voorwaarden
nietig zijn, wordt de geldigheid van de overige bepalingen van deze Algemene
voorwaarden alsmede de gehele Overeenkomst niet aangetast. Partijen zullen zich in
een dergelijk geval inspannen de nietige bepaling te vervangen voor een nieuwe, geldige
bepaling die zo dicht mogelijk de ongeldige bepaling benadert binnen de strekking van
de oorspronkelijke Algemene voorwaarden. - De Algemene voorwaarden zijn beschikbaar op de website van Toilet Direct en een kopie
kan op verzoek aan de Opdrachtgever worden toegestuurd. - Voor consumenten zijn de bepalingen uit de consumentenbeschermingswetgeving van
toepassing, waaronder maar niet beperkt tot het herroepingsrecht en de bescherming
tegen oneerlijke handelspraktijken.
Artikel 4 De Overeenkomst
- Alle aanbiedingen en offertes van Toilet Direct zijn geheel vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk
anders aangegeven. - Opdrachtgever kan contact opnemen met Toilet Direct via e-mail of telefoon voor een
van de aangeboden Diensten. - Opdrachtgever kan online de configurator invullen. Toilet Direct kan daarna een offerte
opmaken die per brief of per e-mail verstuurd zal worden. Vervolgens kan een
inmeetafspraak ingepland worden, tijdens deze afspraak wordt de definitieve
samenstelling van het toilet bepaald. De Overeenkomst komt pas tot stand door
(elektronisch) schriftelijk akkoord van Opdrachtgever op de opdrachtbevestiging van
Toilet Direct. - Als Toilet Direct een bevestiging naar Opdrachtgever stuurt, is die beslissend voor de
inhoud en uitleg van de Overeenkomst, onder voorbehoud van kennelijke
verschrijvingen. Toilet Direct kan niet aan zijn aanbod worden gehouden indien
Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat het aanbod, dan wel een onderdeel
daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. - Indien Opdrachtgever aantekeningen maakt of reacties geeft op de offerte van Toilet
Direct, dan maken zij geen deel uit van de Overeenkomst, tenzij Toilet Direct deze
schriftelijk bevestigt. - Een opdracht door Opdrachtgever waaraan geen schriftelijke offerte vooraf is gegaan,
behoeft schriftelijke aanvaarding door Toilet Direct. - Een offerte van Toilet Direct heeft een geldigheid van 30 dagen, tenzij anders
aangegeven. Na deze periode vervalt het aanbod. - Een opdrachtbevestiging van Toilet Direct heeft een geldigheid van 21 dagen, tenzij
anders aangegeven. Na deze periode vervalt het aanbod. - Annulering van de Overeenkomst door de Opdrachtgever is alleen mogelijk onder de
voorwaarden zoals beschreven in artikel 8 van deze Algemene Voorwaarden.
Artikel 5 Uitvoering van de Overeenkomst
- Toilet Direct zal zich inspannen de Diensten naar beste inzicht en vermogen en
overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, alsmede zoveel mogelijk
overeenkomstig de schriftelijk vastgelegde afspraken, uit te voeren. - Toilet Direct heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
- Bij het inschakelen van derden zal Toilet Direct de nodige zorgvuldigheid in acht nemen
en bij de selectie van deze derden, zoveel als dit in de relatie tot Opdrachtgever
redelijkerwijs mogelijk en gebruikelijk is, met Opdrachtgever overleggen. - Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Toilet Direct aangeeft dat
deze noodzakelijk zijn of waarvan Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat
deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Toilet Direct
worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde
gegevens niet tijdig aan Toilet Direct zijn verstrekt, heeft Toilet Direct het recht de
uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende
extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan Opdrachtgever in rekening te
brengen. - Opdrachtgever draagt er zorg voor dat Toilet Direct zijn Diensten tijdig en deugdelijk kan
verrichten. Opdrachtgever is onder meer verantwoordelijk voor een veilige en stabiele
toegang tot de locatie van de werkzaamheden en het toilet. - Indien Opdrachtgever zijn afspraken hieromtrent niet nakomt, is hij gehouden de hieruit
voortvloeiende schade te vergoeden. - Indien voor de uitvoering van Diensten een termijn is overeengekomen of opgegeven,
dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient
Opdrachtgever Toilet Direct hiervan schriftelijk in gebreke te stellen. Toilet Direct dient
daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de
Overeenkomst. - In geval van geschillen over de kwaliteit van de dienstverlening, zullen Toilet Direct en
Opdrachtgever in goed overleg proberen een passende oplossing te vinden. Indien geen
overeenstemming wordt bereikt, kan een onafhankelijke deskundige worden
ingeschakeld om een bindend advies te geven. Toilet Direct krijgt altijd de kans om de
werkzaamheden te herstellen indien deze niet naar behoren zijn uitgevoerd. Indien de
Opdrachtgever een derde partij inschakelt zonder dat Toilet Direct daar schriftelijk
akkoord op heeft gegeven, zijn eventuele kosten die door de derde partij in rekening
worden gebracht voor de rekening van de Opdrachtgever. - Indien de Opdrachtgever niet voldoet aan de verplichtingen, zoals het tijdig verstrekken
van noodzakelijke gegevens of het zorgen voor toegang tot de locatie, heeft Toilet Direct
het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten of te annuleren en de
hierdoor ontstane kosten en schade aan de Opdrachtgever in rekening te brengen.
Artikel 6 Wijziging van de Overeenkomst en meer- en minderwerk
- Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke
uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, zullen Toilet
Direct en Opdrachtgever tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de
Overeenkomst overgaan. - Indien de Overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, is er
sprake van meer- of minderwerk. Toilet Direct en Opdrachtgever maken onderling
afspraken over de facturering van meer- of minderwerk. - In ieder geval is sprake van meer- en minderwerk indien: a. er sprake is van een wijziging
van de opdracht door de Opdrachtgever; b. Toilet Direct wegens onvoldoende informatie
van Opdrachtgever extra werkzaamheden dient te verrichten; c. er naar schatting meer
dan 10% van de overeenkomst wordt afgeweken op verzoek van de Opdrachtgever; of d.
de normale werktijd met meer dan 10% wordt overschreden op verzoek van de
Opdrachtgever. Complicerende omstandigheden die door Toilet Direct tijdens de
werkzaamheden worden ontdekt en de renovatie langer doen duren, leiden niet tot extra
kosten voor de Opdrachtgever. Uitzondering: Indien er een ander type leiding als koper
wordt aangetroffen, zoals ijzer/lood, en hier een gecertificeerde loodgieter aan te pas
moet komen, worden de kosten voor deze ingreep wel bij de Opdrachtgever neergelegd. - Meerwerk wordt berekend op basis van de waarde van de prijsbepalende factoren die
geldt op het moment dat het meerwerk wordt verricht. Dit geldt ook voor het berekenen
van minderwerk. - Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde Overeenkomst levert geen
wanprestatie van Toilet Direct op en is voor Opdrachtgever geen grond om de
Overeenkomst op te zeggen of te ontbinden. - Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten Overeenkomst tussen Toilet Direct en
Opdrachtgever zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen door middel van
een aanvullende of gewijzigde Overeenkomst schriftelijk zijn aanvaard door beide
partijen. De Algemene voorwaarden zijn op deze gewijzigde Overeenkomst van
toepassing. - Voor alle wijzigingen die leiden tot meer- of minderwerk, zal Toilet Direct een schriftelijke
offerte verstrekken die door de Opdrachtgever schriftelijk moet worden goedgekeurd
voordat met de werkzaamheden wordt begonnen. - Indien meerwerk noodzakelijk is vanwege onverwachte omstandigheden die niet aan
Toilet Direct te wijten zijn, zal Toilet Direct de Opdrachtgever zo spoedig mogelijk
informeren en een schriftelijke goedkeuring vragen voordat met het meerwerk wordt
begonnen. Indien de Opdrachtgever niet binnen 5 werkdagen schriftelijk reageert, wordt
het meerwerk geacht te zijn goedgekeurd.
Artikel 7 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de Overeenkomst
- Toilet Direct is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de
Overeenkomst te ontbinden, indien Opdrachtgever de verplichtingen uit de
Overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel dat Toilet Direct goede
grond heeft te vrezen dat Opdrachtgever in die verplichtingen zal tekortschieten, mits
Toilet Direct Opdrachtgever door middel van een schriftelijke aanmaning in gebreke
heeft gesteld, waarbij Opdrachtgever een redelijke termijn voor de nakoming van de
verplichtingen wordt gesteld, en nakoming binnen deze termijn uitblijft. - Voorts is Toilet Direct bevoegd de Overeenkomst te ontbinden, onder dezelfde
voorwaarden als bedoeld in lid 1 van dit Artikel, indien zich omstandigheden voordoen
welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of
ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet kan worden
gevergd. - Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat Toilet Direct niet de
gewenste kwaliteit kan leveren die haar gebruikelijk is, of indien blijkt dat de
Overeenkomst wegens zwaarwegende belangen niet voortgezet kan worden, zullen
Toilet Direct en Opdrachtgever in overleg tot een oplossing proberen te komen en een
passende regeling te treffen. Toilet Direct krijgt altijd de kans om de werkzaamheden te
herstellen indien deze niet naar behoren zijn uitgevoerd. - Indien Opdrachtgever zijn uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet
nakomt, deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt en Opdrachtgever in verzuim is,
dan is Toilet Direct gerechtigd de Overeenkomst terstond en met directe ingang te
ontbinden door middel van een schriftelijke verklaring jegens Opdrachtgever, waarbij
Opdrachtgever, uit hoofde van wanprestatie, tot schadevergoeding of
schadeloosstelling is verplicht. - Bij opschorting of ontbinding van de Overeenkomst door Toilet Direct, heeft Toilet Direct
recht op vergoeding van reeds uitgevoerde diensten en gemaakte kosten tot aan de
datum van opschorting of ontbinding. - Indien de Overeenkomst wordt ontbonden wegens tekortkomingen van Toilet Direct,
heeft de Opdrachtgever recht op een evenredige vermindering van de prijs en/of
schadevergoeding, afhankelijk van de aard en omvang van de tekortkoming.
Artikel 8 Annulering
- Na het goedkeuren van de opdracht, kan de opdracht kosteloos worden geannuleerd
zolang dit uiterlijk 31 dagen voor aanvang project wordt gecommuniceerd. Indien het
binnen 31 dagen voor aanvang project wordt geannuleerd, wordt alsnog 50% van het
totaalbedrag in rekening gebracht om de ingekochte materialen en de
voorbereidingskosten te kunnen dekken. - Annulering dient schriftelijk te geschieden en uitdrukkelijk te worden bevestigd door
Toilet Direct.
Artikel 9 Kosten, honorering en betaling
- Alle genoemde bedragen in de offerte zijn in euro’s en inclusief BTW, tenzij anders
vermeld. Reiskosten worden niet apart in rekening gebracht, deze zijn al meegenomen in
de opdrachtbevestigingen. - Naast het overleggen van een offerte heeft Toilet Direct de mogelijkheid om de
uitgevoerde Overeenkomst middels nacalculatie in rekening te brengen op basis van het
aantal bestede uren, met toepassing van het uurtarief van Toilet Direct, tenzij partijen
uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen. De opdrachtbevestiging is altijd
inclusief alle uren, tenzij de overeenkomst tijdens de werkzaamheden wijzigt. Alle
kosten worden vooraf gecommuniceerd. - Toilet Direct heeft het recht om kennelijk foutieve verschrijvingen in de prijsopgave te
herstellen. - Betaling dient te geschieden middels bankoverschrijving en/of iDeal. 50% van het
overeengekomen bedrag wordt drie weken voor de renovatiedatum gefactureerd, met
een betalingstermijn van 7 dagen. Uiterlijk twee weken voor aanvang project dient de
aanbetaling binnen te zijn bij Toilet Direct. De overige 50% wordt gefactureerd na
oplevering. Een gefactureerd bedrag dient binnen 7 (zeven) dagen na facturatie in de
valuta die is gefactureerd te zijn voldaan, tenzij een andere termijn is overeengekomen. - Opdrachtgever heeft de plicht om onjuistheden in de vermelde of verstrekte
betaalgegevens onverwijld aan Toilet Direct mede te delen. - Opdrachtgever gaat akkoord met de mogelijkheid van digitale facturering, tenzij
uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen. - Indien Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is
Opdrachtgever van rechtswege in verzuim, zonder dat daarvoor verdere
ingebrekestelling is vereist. Opdrachtgever is alsdan de wettelijke rente verschuldigd. De
rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat
Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig
verschuldigde bedrag. - Indien Toilet Direct besluit een vordering wegens niet-betaling van één of meer niet-
betaalde facturen langs gerechtelijke weg te incasseren, is Opdrachtgever, naast de
verschuldigde hoofdsom en de in artikel 9.7 genoemde rente, tevens gehouden alle in
redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. De
vergoeding van gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten wordt vastgesteld
conform het alsdan geldende Besluit dat ziet op vergoeding voor buitengerechtelijke
incassokosten. - Opdrachtgever heeft het recht om facturen binnen 7 dagen na ontvangst te betwisten.
Indien er binnen deze periode geen geschil wordt ingediend, wordt de factuur geacht te
zijn aanvaard door de Opdrachtgever.
Artikel 10 Oplevering
- Toilet Direct en Opdrachtgever komen altijd een exacte datum overeen voor oplevering.
Indien Opdrachtgever en Toilet Direct een vaste datum van oplevering zijn
overeengekomen, dan wordt het werk op deze datum opgeleverd. Het kan echter
voorkomen dat er door onvoorziene omstandigheden langer doorgewerkt moet worden
op een andere dag. In dat geval heeft de Opdrachtgever geen recht op vergoeding voor
de uitloop van de opdracht. - Indien Opdrachtgever en Toilet Direct een geschatte datum van oplevering zijn
overeengekomen, dan wordt het werk rond deze datum opgeleverd. - Het werk is opgeleverd wanneer Toilet Direct aan Opdrachtgever heeft meegedeeld dat
het werk gereed is en de Opdrachtgever het werk heeft aanvaard. - Opdrachtgever is verplicht om het werk bij oplevering te inspecteren. Eventuele
gebreken of tekortkomingen dienen binnen 7 dagen na oplevering schriftelijk aan Toilet
Direct te worden gemeld. - Toilet Direct zal de gemelde gebreken zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14
dagen, herstellen, tenzij de gebreken het gevolg zijn van oorzaken die niet aan Toilet
Direct kunnen worden toegerekend. - Indien de Opdrachtgever nalaat om de gebreken binnen de gestelde termijn te melden,
wordt het werk geacht te zijn aanvaard zonder gebreken. Indien er na de periode van 7
dagen nieuwe mankementen aan het licht komen waar de klant geen invloed op heeft
kunnen hebben, zal Toilet Direct deze conform de voorwaarden kosteloos herstellen. - Toilet Direct wil de werkzaamheden bij uitloop alsnog uitvoeren, maar kan genoodzaakt
zijn hiervoor kosten in rekening te brengen.
Artikel 11 Aansprakelijkheid
- Dit Artikel is, behoudens lid 2 en 3, slechts van toepassing op een met de Zakelijke
Opdrachtgever gesloten Overeenkomst. - Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het aandragen van correcte en representatieve
gegevens en informatie die nodig zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst. Toilet
Direct is niet aansprakelijk voor schade indien Opdrachtgever onjuiste of niet-
representatieve gegevens heeft verstrekt. - Opdrachtgever is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die hij maakt
naar aanleiding van de dienstverlening van Toilet Direct. - Indien Toilet Direct voor het uitvoeren van de Overeenkomst afhankelijk is van gegevens
van derden, is Toilet Direct niet aansprakelijk voor het niet-nakomen van de
Overeenkomst indien derden desbetreffende gegevens weigeren te verstrekken. - Toilet Direct is verantwoordelijk voor fouten of nalatigheden van door haar
ingeschakelde derden, de Opdrachtgever zal hier nooit last van krijgen. Toilet Direct
heeft echter het recht om kosten te verhalen op een door Toilet Direct ingeschakelde
derde. Indien de Opdrachtgever een derde partij inschakelt zonder dat Toilet Direct daar
schriftelijk akkoord op heeft gegeven, zijn alle verantwoordelijkheid en kosten hiervoor
voor de Opdrachtgever. - Toilet Direct is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder maar niet uitsluitend
begrepen gevolgschade. - Toilet Direct is niet aansprakelijk voor het niet of niet tijdig voldoen aan de
verplichtingen, voortvloeiend uit de Overeenkomst, in geval dit veroorzaakt wordt door
overmacht als bedoeld in artikel 13. - Opdrachtgever vrijwaart Toilet Direct voor aanspraken van derden, van welke aard ook,
die verband houden met de Diensten. - Indien Toilet Direct aansprakelijk wordt gehouden, zal zij uitsluitend aansprakelijk zijn
voor directe schade die daadwerkelijk door de Opdrachtgever is opgelopen, betaald of
geleden is vanwege een aantoonbaar tekortschieten van de verplichtingen van Toilet
Direct met betrekking tot haar Diensten. - De aansprakelijkheid van Toilet Direct is beperkt tot het door de verzekeraar gedekte en
uitgekeerde bedrag. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, dan wel indien
Toilet Direct niet is verzekerd, is de aansprakelijkheid beperkt tot het door
Opdrachtgever betaalde bedrag. - De beperking van de aansprakelijkheid zoals beschreven in dit artikel geldt niet indien
sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Toilet Direct. - Deze bepaling sluit geen aansprakelijkheid uit voor zover aansprakelijkheid bij wet niet
mag worden beperkt of uitgesloten. - Voor consumenten zijn de bepalingen uit de consumentenbeschermingswetgeving van
toepassing, waaronder maar niet beperkt tot de bescherming tegen oneerlijke
handelspraktijken. Deze voorwaarden tasten de rechten van consumenten op geen
enkele wijze aan.
Artikel 12 Eigendomsvoorbehoud
- Alle goederen geleverd door Toilet Direct blijven in het eigendom van Toilet Direct, voor
zolang deze goederen niet of niet helemaal zijn afbetaald. - Voor zover het eigendomsvoorbehoud van Toilet Direct door zaakvorming of anderszins
tenietgaat, behoudt Toilet Direct zich het recht een bezitloos pandrecht op een zaak te
vestigen, tot zekerheidstelling van al hetgeen Opdrachtgever nog aan Toilet Direct
verschuldigd is of zal zijn. Opdrachtgever dient dit bezitloze pandrecht op het eerste
verzoek van Toilet Direct te vestigen.
Artikel 13 Overmacht
- Onder overmacht wordt verstaan, alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of
toedoen van Toilet Direct, waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van de
Overeenkomst niet meer mogelijk is. - Onder overmacht zoals in Lid 1 bedoeld, wordt mede verstaan, maar is niet beperkt tot:
niet-nakoming van een derde, ziekte van (personeel van) Toilet Direct zelf of een derde,
vertraging van verkeer en openbaar vervoer, abnormale weersomstandigheden,
storingen in water- en energieleveringen, stakingen, ernstige storingen in de systemen
van Toilet Direct, brand, overstromingen, natuurrampen, rellen, oorlog of anderszins
binnenlandse onrusten. - In geval van overmacht wordt nakoming van de Overeenkomst opgeschort zolang de
overmacht aanhoudt. - Indien de overmacht langer dan één maand aanhoudt, zijn beide Partijen gerechtigd de
Overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval
zal Toilet Direct overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met
daarop in mindering gebracht alle kosten/te declareren uren die Toilet Direct heeft
gemaakt met betrekking tot de Overeenkomst.
Artikel 14 Garantie
- Toilet Direct biedt een garantie voor de door haar geleverde zaken tegen materiaal- en
fabricagefouten. De garantie houdt in dat Toilet Direct de fouten naar haar beste
vermogen zal herstellen en indien nodig kosteloos vervangen. Gebreken dienen
schriftelijk bij Toilet Direct te worden gemeld. - De garantie is niet van toepassing indien de fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn
van onjuist, ondeskundig, onzorgvuldig gebruik, gebruik voor andere dan normale
doeleinden of van buiten komende oorzaken, waaronder begrepen maar niet uitsluitend
brand- of waterschade. - De garantie is eveneens niet van toepassing indien de geleverde zaken door derden zijn
gewijzigd of worden onderhouden. - De periode van garantie is 2 (twee) jaar vanaf het tijdstip van oplevering, tenzij anders is
overeengekomen. - Indien Opdrachtgever een beroep doet op bovenstaande garantie en vervolgens blijkt
dat de garantie niet van toepassing is, dan is Toilet Direct gerechtigd om voorrijkosten en
een standaardvergoeding in rekening te brengen. - Indien er een grote kans is dat de mankementen door onjuist gebruik worden
veroorzaakt bij de volgende onderdelen:
o Scharnieren van de zittingen die gaan kraken
o Zitting van het toilet wat los gaat
o Kraan van het fonteintje wat los komt
Wordt dit één keer onder garantie uitgevoerd. Tijdens de reparatie wordt dit goed uitgelegd. Bij een tweede keer worden zowel de materiaalkosten als de vergoeding per uur in rekening gebracht. Dit wordt van te voren gecommuniceerd. - Het in de Algemene voorwaarden bepaalde ter zake van garantie, laat onverlet de
garantieaanspraken van Opdrachtgever uit hoofde van de wet.
Artikel 15 Inspecteren van geleverde werkzaamheden
- Opdrachtgever is gehouden de geleverde werkzaamheden op het moment van
oplevering, althans binnen een zo kort mogelijke termijn, te inspecteren of te doen
inspecteren. Daarbij behoort Opdrachtgever te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit
van het geleverde overeenstemmen met hetgeen in de Overeenkomst is bepaald. - Fouten of onjuistheden die bij een eerste inspectie geconstateerd kunnen worden, in
acht nemende de eisen van redelijkheid en billijkheid, dienen binnen 7 (zeven)
werkdagen na ontvangst van de Diensten schriftelijk aan Toilet Direct te worden gemeld. - Overige klachten, waaronder begrepen klachten die niet bij een eerste inspectie
geconstateerd konden worden, dienen uiterlijk binnen 7 (zeven) werkdagen na
ontdekking schriftelijk te worden gemeld bij Toilet Direct.
Artikel 16 Vertrouwelijkheid van gegevens
- Elk der Partijen garandeert dat alle van de andere Partij ontvangen gegevens waarvan
men weet of dient te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. De
Partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel
waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk
beschouwd indien deze door een der Partijen als zodanig zijn aangeduid. Toilet Direct
kan hieraan niet worden gehouden indien de verstrekking van gegevens aan een derde
noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak, een wettelijk voorschrift of voor
correcte uitvoering van de overeenkomst.
Artikel 17 Intellectuele eigendom
- Toilet Direct behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die haar toekomen op
grond van de Auteurswet. - Alle door Toilet Direct geleverde zaken, waaronder begrepen maar niet uitsluitend
berekeningen, tekeningen en adviezen, blijven eigendom van Toilet Direct en zijn
uitsluitend bedoeld om te worden gebruikt door Opdrachtgever in het kader van de
Diensten. De hiervoor genoemde gegevens/zaken mogen niet door Opdrachtgever
zonder uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van Toilet Direct worden
verveelvoudigd, openbaar gemaakt, geëxploiteerd of ter kennis van derden gebracht.
Indien Opdrachtgever zich niet houdt aan deze bepaling is Toilet Direct gerechtigd
schadevergoeding te vorderen. - Opdrachtgever garandeert dat geen rechten van derden zich verzetten tegen
beschikbaarstelling aan Toilet Direct van gegevens. Opdrachtgever zal Toilet Direct
vrijwaren tegen elke actie die gebaseerd is op de bewering dat zodanig beschikbaar
stellen, gebruiken, bewerken, installeren of incorporeren inbreuk maakt op enig recht
van derden.
Artikel 18 Klachtenregeling
- Indien Opdrachtgever een klacht heeft dient Opdrachtgever dit schriftelijk te zenden aan
info@toilet-direct.nl of telefonisch te melden via 0172 – 754 053. De klacht wordt, indien
redelijkerwijs mogelijk, 5 (zegge: vijf) werkdagen na ontvangst van de klacht door Toilet
Direct in behandeling genomen, waarna Opdrachtgever zo snel mogelijk een
inhoudelijke reactie ontvangt.
Artikel 19 Wijzigingsbeding
- Toilet Direct behoudt zich het recht voor deze Algemene voorwaarden te allen tijde te
wijzigen dan wel aan te vullen. Toilet Direct zal Opdrachtgever hiervan tijdig op de
hoogte brengen. - De gewijzigde Algemene voorwaarden zijn één maand na bekendmaking aan
Opdrachtgever van toepassing op de Overeenkomst. - Consument heeft de mogelijkheid om de Overeenkomst te ontbinden tot uiterlijk op de
dag van inwerkingtreding van de gewijzigde Algemene voorwaarden indien de wijzigingen
tot gevolg hebben dat Toilet Direct Diensten of Producten kan leveren die wezenlijk
anders zijn dan Partijen bij het sluiten van de Overeenkomst met elkaar zijn
overeengekomen.
Artikel 20 Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op de rechtsverhouding tussen Toilet Direct en Opdrachtgever is Nederlands recht van
toepassing. - Alle geschillen die tussen Toilet Direct en Zakelijke Opdrachtgever mochten ontstaan
worden beslecht door de bevoegde rechter van de rechtbank Den Haag. - Alle geschillen die tussen Toilet Direct en Consument mochten ontstaan, worden
voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in het arrondissement waar de Consument zijn
of haar woonplaats heeft.